وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
شگفت انگیز مدت محدود 120 هزار تومان

آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021

آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021

آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021 آکادمی مهروز، روش برطرف کردن برخی از خطاهای مهم که ممکن است افراد تازه کار یا کم تجربه نتوانند آنها را برطرف نمایند را آموزش داده است که بتوانند برخی از مشکلات را خودشان برطرف کنند توضیح داده میشود و نیاز به هزینه اضافی برای این کار و زمان و انتظار برای انجام کار توسط سایر افراد نباشد.

معرفی سرچ کنسول گوگل یا کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) یا ابزار وبمستری گوگل (Google Webmaster Tools) یک ابزار رایگان گوگل برای مدیران وب سایت می باشد که امکان دسترسی به دیدن وضعیت ایندکس و نمای بهینه شده وبسایت شان را می دهد.

همچنین توسط این ابزار می توان نقشه سایت یا Sitemap را به موتور جستجوی گوگل معرفی کرد. همچنین آخرین بازدید گوگل و آمار کلمات کلیدی و تعیین نحوه نمایش دامنه در نتایج جستجو به صورت www یا بدون www نیز از دیگر امکانات موجود در این ابزار برخط گوگل است.

این ابزار کمک بسیار زیادی به وب مسترها، برنامه نویسان و افرادی که نیاز به خدمات سئو دارند می نماید. از تاریخ 20 مه 2015، گوگل Google Webmaster Tools را به عنوان کنسول جستجوی گوگل معرفی کرد. در ژانویه 2018، گوگل نسخه جدیدی از کنسول جستجو را با یک رابط کاربری جدید و بهبود یافته معرفی کرد.

 

مهمترین ابزارهایی که در کنسول جستجوی گوگل قرار گرفته اند:

ابزارهای مختلفی مانند Performance، Mobile Usability، Index Coverage، Breadcrumbs، Google Discover و بسیاری دیگر در این کنسول قرار گرفته اند که شما می توانید به رایگان از تمامی آنها استفاده نمایید.

 

توجه: با توجه به اینکه پیشنیاز آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021، دوره آموزش 0 تا 100 سرچ کنسول گوگل نسخه قدیم (Google Search Console) 2018 است لذا توصیه می کنیم حتما دوره پیشنیاز را شرکت کنید و کامل مشاهده نمایید سپس در این دوره شرکت نمایید.

لازم به ذکر است درصورتیکه در دوره پیشنیاز شرکت نکنید و موفق به دریافت گواهینامه آکادمی مهروز مربوط به دوره پیشنیاز نشوید نمی توانید در این دوره شرکت نمایید. به دلیل اینکه برخی مباحث و مفاهیم مهم در دوره پیش نیاز ارائه شده است درنتیجه گذراندن دوره پیشنیاز الزامی است زیرا برخی موارد در دوره جدید تکرار نشده اند.
با توجه به اینکه آکادمی مهروز تلاش می کند آموزش ارزان را ارج نهد درنتیجه دوره پیشنیاز را با هزینه 2 هزار تومان به جای دریافت هزینه اصلی ارائه می کند و از طرفی مبلغی بیش از 2 هزار تومان دوره پیشنیاز را در دوره جدید به عنوان تخفیف اولیه کسر کرده است.

این دوره پیش نیاز شرکت در دوره سرچ کنسول گوگل نسخه جدید 2021 آکادمی مهروز است و کلیه علاقه مندان به شرکت در دوره سرچ کنسول گوگل نسخه جدید می بایست حتما این دوره را شرکت و مشاهده نمایند سپس امکان شرکت در دوره جدید را دارند، برخی موارد ازقبیل روش های برطرف کردن خطای 404 و … که مهم هستند در این دوره آموزشی ارائه شده اند و در دوره جدید ارائه نشده اند تا زمان و هزینه برای کاربران کاهش پیدا کند.

توجه: گروه مهروز، کتاب آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021 را در سال 1397 به چاپ رسانده است، علاقه مندان می توانند برای خرید کتاب به اپلیکیشن های کتاب الکترونیک کتابراه ، فیدیبو و طاقچه مراجعه نمایند و نسبت به خرید و مطالعه کتاب اقدام کنند، جزئیات بیشتر و روش های برطرف کردن انواع خطاهایی که در سرچ کنسول گوگل وجود دارند در کتاب آموزشی به طور کامل آموزش داده شده است. کتاب مکمل دوره آموزشی است.

کتاب آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل 2021 بزودی منتشر می شود و علاقه مندان می توانند نسبت به تهیه کتاب جدید اقدام نمایند. کتاب، مکمل دوره آموزشی است.

 

سرچ کنسول گوگل (گوگل وبمستر تولز یا ابزار وبمستر گوگل) چیست؟

سرچ کنسول گوگل یا گوگل وبمستر تولز (Google Webmasters Tools) همانطور که از نامش پیداست، ابزاری است که گوگل در اختیار وبمستران قرار داده است تا به مدیران سایت کمک کند که بتوانند با این دستیار هوشمند گوگل، سئوی سایتشان را بهبود ببخشند و آمار ورودی سایتشان از گوگل را آنالیز کنند.

سرچ کنسول گوگل، مواردی از قبیل کلمات کلیدی ورودی به سایت و سایت هایی که به سایت مدنظر لینک داده اند و برخی مشکلات سئو از قبیل خطاهای مختلف که بازدیدکننده سایت ممکن است با آنها مواجه شود یا موتورهای جستجو از قبیل گوگل و همچنین مدیر سایت با اینگونه خطاها مواجه شوند و … را مشخص و اعلام میکند.

وبمستر سایت میتواند هرزمانیکه نیاز بود از طریق ابزار سرچ کنسول گوگل، سایت خود را بررسی و آنالیز کند و خطاها را مشاهده نماید، بعضی از خطاها میتوانند توسط مدیر یا کاربران ساده مدیریت سایت برطرف شوند و بعضی از خطاها ممکن است توسط افراد تازه کار قابل حل شدن نباشند و نیاز باشد توسط طراح سایت یا افراد متخصص در حوزه سایت و سئو برطرف شوند.

وبمستران میتوانند در ابزار گوگل وبمستر تولز کارهایی را انجام دهند که سئوی سایت، بهبود یابد و ورودی گوگل را چند برابر کنند.

توجه: در این دوره آموزشی هرجا “سرچ کنسول گوگل” یا “گوگل وبمستر تولز” یا مخفف آنها را اعلام کردیم، یکسان هستند و تفاوتی ندارند.

در ابتدا به چند سوال پاسخ می دهیم سپس دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل را معرفی می کنیم:

آیا باید برای هر سایتی حتما سرچ کنسول گوگل فعال باشد؟

بله، اگر برای شما سئوی سایت و رتبه گوگل و ایندکس سریعتر محتوای سایت نسبت به حالت عادی در موتورهای جستجوگر مهم است حتما باید وبمستر گوگل را برای سایت خود فعال و کنترل نمایید.

آیا نیاز است وبمستر گوگل را هر روز یا در فاصله زمانی کوتاه بررسی نماییم یا فقط فعال کنیم کافی است؟

بله، حتما باید وبمستر گوگل را به صورت روزانه کنترل و بررسی نمایید و خطاهای احتمالی را برطرف نمایید، مخصوصا وقتیکه روی سایت، تغییرات مهم و بزرگی داده اید و احتمال افت بازدید و خطا بالا می رود.

ادامه مبحث معرفی دوره آموزشی سرچ کنسول گوگل را با چند سوال ادامه میدهیم:

آیا می دانید گوگل در نسخه جدید سرچ کنسول که در اوایل سال 2018 رونمایی کرد امکانات جدیدی مخصوصا از نظر ظاهری و رابط کاربری بهتر ارائه کرده است؟

آیا می دانید می توانید با ابزار گوگل وبمستر تولز٬ وضعیت هاست (سرور) خود را مشاهده کنید و از مشکلات آن مطلع شوید؟

آیا می دانید گوگل وبمستر تولز جدید، قسمتی را جداگانه و خاص نسخه موبایل سایت قرار داده است و وبمستران می توانند با این ابزار، مشکلات سایت در نسخه موبایل را مشاهده و بررسی و برطرف نمایند؟

آیا می دانید آماری که وبمستر تولز به شما می دهد قابلیت کاستومایز و فیلتر کردن گزینه ها را دارد و می توانید آماری دقیق و مشخص تر از هر ابزار کوچک دیگری را ببینید؟

آیا می دانید می توانید مطالب سایت خود را در کمتر از 2 دقیقه در نتایج گوگل نمایش دهید؟

آیا می دانید در این دوره آموزشی، برای اولین بار در ایران، از صفر تا 100 گوگل وبمستر تولز نسخه قبل و نسخه جدید با هم و در یک جلسه آموزش داده می شوند و می توانید تفاوت و مزایا و معایب این دو را متوجه شوید؟

آیا می دانید درصورت ثبت نام در دوره آموزشی سرچ کنسول گوگل آکادمی مهروز، چه مهارتی به دست می آورید؟

مدرس دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021 چه کسی است؟

مهندس مهرداد شه شناس

مدیر و موسس گروه مهروز، آکادمی مهروز و آکادمی نوجوان

مشاور و مدرس دوره های طراحی و بهینه سازی وب سایت

دارای گواهینامه کارگاه دیجیتال مارکتینگ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر گروه سئو و انفورماتیک وب سایت های مجموعه سنجش امیرکبیر از سال 90

مولف جزوات و کتب طراحی و راه اندازی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت، گوگل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکز، بازاریابی محتوایی کاربردی

دوره گوگل وبمستر تولز آکادمی مهروز چه تفاوتی با سایر دوره های مشابه دارد؟ چرا باید در دوره سرچ کنسول گوگل آکادمی مهروز ثبت نام و شرکت کنم؟

گروه مهروز سعی دارد رضایت کاربر را بر کسب درآمد بالا ترجیح دهد لذا همیشه سعی دارد با کمترین هزینه، بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه نماید تا رضایت مشتری جلب شود، بر این اساس، در این دوره آموزشی یک جلسه ای سعی شده است مفاهیم به صورت مختصر و کوتاه و البته کامل و عملی به دانشپذیران دوره توضیح داده شود و از ارائه مطالب غیرلازم و اضافه بر سازمان که جنبه تبلیغاتی دارند خودداری شود.

چه کسانی می توانند در دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل ثبت نام و شرکت نمایند؟

کلیه افراد وبمستر می توانند در این دوره آموزشی ثبت نام و شرکت نمایند.

بعد از شرکت در دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل چه مهارتی کسب می کنم؟

کلیه دانشپذیران دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل، بعد از شرکت در دوره و شرکت در آزمون تعیین سطح بعد از دوره، می توانند خودشان وبمستر سایت خودشان در وبمستر تولز گوگل باشند و از پرداخت هزینه های بالا جهت راه اندازی، تنظیمات، پشتیبانی و مدیریت وبمستر تولز سایت خود جلوگیری کنند.

البته ذکر این نکته قابل توجه است که حتما قبل از معرفی سایت به وبمستر گوگل می بایست یک سری کارها از قبیل سئوی داخلی وب سایت و افزایش سرعت و بهینه سازی وب سایت را انجام دهید تا بعد از معرفی سایت به گوگل، گوگل مشکلی از نظر ساختاری و محتوایی با وب سایت شما نداشته باشد و سرعت و کیفیت ایندکس سایت شما از ابتدا عالی باشد.

آیا برای شرکت در دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل 2021 آکادمی مهروز حتما باید در دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021 شرکت کنم؟

بله دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل، پیشنیاز دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل 2021 است و برخی نکات و روش های برطرف کردن خطاها و برخی افزونه ها که در دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل آموزش داده شده اند در دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل نسخه جدید ارائه نشده اند.

سرفصل های دوره آموزش نسخه جدید سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) 2021

فهرست محتوای دوره در ادامه آورده شده است.

به بالای صفحه بردن